Салықтар мен әлеуметтік төлемдер: қосымша жұмыс Алматыда

Қоса атқару жұмысы туралы ақпарат қызметкерлердің табысынан салықтар мен әлеуметтік төлемдердің қалай ұсталатынын түсіндіреді. Қызметкерлердің бір уақытта бірнеше жұмыс берушіде жұмыс істеуінің заңды аспектілері мен ерекшеліктері туралы мәліметтер берілген. Эксперттер бұл мәселеде салық салу мен әлеуметтік төлемдердің есептелуіне қатысты нақты ережелер мен шектеулерді сақтау қажеттігін атап өтті: "МӘМС есебін мұқият қадағалау және қызметкердің басқа шегерімдерді тек негізгі жұмыс орнында қолдануын тексеру қажет". Қоғамда бұл тақырыпқа қызығушылық артып, қызметкерлердің құқықтары мен міндеттерін түсіну қажеттілігі туындауда.


0 просмотры

Қазіргі таңда қызметкерлердің бір уақытта бірнеше жұмыс берушіде еңбек етуі жиі кездесетін жағдай. Мұндай жұмысшылардың табысынан салықтар мен әлеуметтік төлемдер ұсталуын дұрыс есептеу маңызды. Бұл мақалада қоса атқарушы қызметкерлердің табысынан қандай салықтар мен төлемдер ұсталады, сонымен қатар, олардың құқықтары мен міндеттері туралы айтылады.

Қоса атқару жұмысы: анықтамасы мен түрлері

Қазақстан Республикасының Еңбек кодексінің 1-бабы 56-тармақшасына сәйкес, қоса атқару – бұл қызметкердің ақы төленетін, негізгі жұмыс уақытынан тыс атқаратын, еңбек шарты жасалуы міндетті жұмысы. Қоса атқарудың екі түрі болады:

  • Сыртқы қоса атқару: қызметкердің негізгі жұмыс берушісі бар, ал қосымша жұмысқа негізгі жұмыстан тыс уақытта келеді.
  • Ішкі қоса атқару: қызметкердің негізгі жұмыс орны осы ұйымның өзінде, бірақ ол негізгі жұмысынан тыс уақытта осы жұмыс берушінің басқа жұмысын атқарады.

Қоса атқарушымен еңбек шартын рәсімдеу

Қоса атқарушы қызметкерлердің еңбек шартында «қоса атқару» екені көрсетілуі міндетті. Бұл салық салу үшін маңызды. Сонымен қатар, қоса атқарушының еңбек кітапшасына жазба енгізілуі мүмкін, ал қызметтерді қоса атқарушылар үшін ол енгізілмейді.

Еңбек заңнамасы мен салықтық талаптар

Қоса атқарушы қызметкерлердің табысына салық салу мен әлеуметтік төлемдерді есептеу кезінде Қазақстан Республикасының Еңбек кодексінің талаптарын сақтау маңызды. Негізгі жұмыс орнынан анықтама сұрату қажет, өйткені қызметкердің жалпы жұмыс уақыты шектен аспауы тиіс. Мысалы, негізгі жұмыс орнында 8 сағат жұмыс істеген қызметкер үшін екінші жұмыс беруші 4 сағаттан артық қоса атқару бойынша еңбек шартын жасай алмайды.

Салықтар мен әлеуметтік төлемдерді есептеу

Қоса атқарушының табысынан ұсталатын салықтар мен әлеуметтік төлемдер:

  • МӘМС жарнасы: 2% (заңның 28-бабы 1-тармақ);
  • ӘМС жарнасы: 3% (заңның 27-бабы 1-тармақ);
  • МЗЖ: 10% (Әлеуметтік кодексінің 248-бабы);
  • ҚМЗЖ: 2,5% (Әлеуметтік кодексінің 251-бабы);
  • Әлеуметтік аударымдар: 5% (Әлеуметтік кодексінің 244-бабы);
  • Әлеуметтік салық: жұмыс берушінің салықтық режиміне байланысты.

Жеке табыс салығы (ЖТС)

Қоса атқарушыға төленген табыстан ЖТС ұстау қажет. ЖТС мөлшерлемесі – 10%. Қосымша шегерімдер бойынша ерекшеліктер бар. Мысалы, қызметкер МЗЖ мен МӘМС бойынша шегерімдерге құқылы, ал қалған шегерімдерді тек бір жұмыс берушіде ғана қолдана алады.

Ресми рәсімдеу: құқықтық жауапкершілік

Қоса атқарушыны ресми рәсімдемеу еңбек заңнамасының бұзылуына әкелуі мүмкін. ҚР Еңбек кодексінің 33-бабы 3-тармағына сәйкес, еңбек шарты жоқ қызметкерді жұмысқа жіберуге тыйым салынады. Бұл жағдайда лауазымды тұлғалар мен кәсіпкерлерге айыппұл салынады.

Егер сіз қызметкердің табысынан салықтар мен әлеуметтік төлемдердің сомасын есептеу қажет болса, біздің тегін калькуляторды пайдалана аласыз.

Похожее